Monday, April 28, 2008

Aku syukur kepadaMU


Seringkali dalam kehidupan, kita jarang bersyukur kerana masih tidak berpuas hati dengan apa yang kita ada. Menafikan nikmat hidup kalau asyik membandingkan dengan orang yang lebih segala-galanya dari kita. Jarang kita bandingkan diri kita dengan yang kurang berada, cacat dan dungu.

Sejak dua menjak ni aku fikiranku agak terganggu, berita mengenai tiga orang bekas rakan sekolej yang mengidapi penyakit barah pada tahap ketiga amat mendukacitakanku.
Mereka dalam derita dan berjuang untuk terus hidup.

Alangkah bertuahnya aku ini yang masih bebas dari semua penyakit-penyakit yang menakutkan. Aku masih sihat walaupun semakin tua saban hari, aku tidak melarat walaupun tidak kaya, aku tidak cacat walaupun tidak secantik bidadari, aku tidak gila wakaupun tidak genius, kehidupanku penuh dengan kasihsayang dan bahagia seadanya. Satu perkara yang paling penting aku dilahirkan sebagai seorang ISLAM dan sentiasa diberi ruang untuk mempertingkatkan kualiti keislamanku. Betapa biadapnya aku kepada Maha Pencipta kalau tidak bersyukur...

No comments: