Sunday, July 05, 2009

Masalah kita...


Masalah kita yang paling utama adalah
kita lebih suka menjadi orang lain dari menjadi diri sendiri
kita lebih suka menjadi pengikut dari menjadi pemimpin


ini bukan masalah peribadi, generasi yang tiada jatidiri
tiada perancangan dan matlamat hidup yang jelas bukan saja menjadi ancaman kepada dirinya sendiri tetapi kepada keluarga, masyarakat dan negara.



Sepakat membawa berkat
satu matlamat satu tekad
jadi ringan beban yang berat
barulah selamat dunia akhirat

12 comments:

Mak Su said...

comelnya gambar ke2 tu, menguap bersama-sama.

akak, saya dok kat ulu langat, nak tukar selera, nak mandi laut plaks.

dok kat situ sejuk giler, mcm kat CH. pepagi mmg diselubungi kabus jer... kecut dah segala tulang temulang urat darah saya ni, saya nak sun-tan plaks :)

chekdenoor said...

Nora,

Kita kena gak berbangga dengan diri sendiri ...... kalau bukan kita yang sayangkan diri ini 100% ...sapa lagi kan........

AL-BIMA SAKTI said...

salam,

kita selalu jadi orang lain,
sebab kita tak boleh tengok kelebihan orang lain.

kita suka jadi pak turut,
sebab suka lepas tangan bila jadi kalut..!

mamai said...

masalah kita terlalu baik hati...atau terlalu dengki

arsaili said...

salam...isu berat nampak..ahahaa

Basuh Baju said...

masalah kita ialah kita tidak pernah cuba nak mengenali antara satu sama lain..

Masy said...

:)

Uncle Lee said...

Hello Noorlara, those animals are cute. I remember seeing them in a documentary.
How you doin'? Here hoping you and family in best of health. Best regards, Lee.

Pyanhabib said...

sepakat membawa berkat.

zedmagel said...

Salam Noorlara,

Masalahnya bagi saya tepuk dada tanya selera. Nak jadi apa pun boleh jika kita mampu. Jadi pemimpin dalam mana-mana komuniti pun ia seorang pemimpin juga.

Macam puan, pemimpin di blog sendiri.
Terima kasih atas Motivasi anda dalam N3 ini.

Deanz said...

Pekaba?
satu lagi masalah kita...selalu bersangka buruk dgn orang lain...

chekdenoor said...

chekdee ada sediakan bunga untuk semua sahabat diblog chekdee..... tanda terima kasih kerana sudi menjadi sahabat chekdee. Silalah ambil.... thanks ya