Monday, May 30, 2005

Terima Kasih PM

Semalam PM telah memberi persetujuan supaya anggota Perkhidmatan Awam diberi Elaun Sara Hidup dan bekerja 5 hari seminggu sahaja dengan masa tambahan setengah jam setiap hari, kenalah ucap terima kasih kepada beliau lantaran akhirnya dia setuju juga dengan cadangan CEUPACS tu.

Elaun Sara Hidup atau C.O.L.A tu memanglah wajar terutama kita yang bertugas di bandar-bandar besar, semuanya duit malah bergerak sejengkalpun duit. Apapun janganlah terkejut dengan mendapatnya kemudahan elaun tu nanti harga barang keperluan akan naik dengan tanpa segan silunya. Bersedialah untuk membelanjakan elaun yang diterima nanti. Apa-apapun syukur Alhamdulillah.

Kerja 5 hari seminggu memang lumayan justeru kekadang tu hari Sabtu kita jarang dapat bekerja dengan tekun, selain dari masa yang singkat dan aktiviti sampingan sesetengah jabatan, kerja hari Sabtu sebenarnya membuka ruang kepada setengah dari yang setengah anggota kerajaan datang hanya untuk bersembang keluar minum dan asyik tengok jam bila nak balik.

Bagi anggota wanita dapatlah lebih masa untuk mengemas rumah dan melayan keluarga pada Sabtunya sementara esok hari ahad barulah dapat berehat dengan puas dan bersedia ke tempat kerja pada pagi Isnin dengan bersemangat. Bagi yang berwang (bukan beruang) sudah tentu berita ini adalah bonus sebab tak perlu pohon cuti lagi untuk keluar melancong dalam negeri. Mudah-mudahan cuti Sabtu juga akan memberi peluang kepada anak-anak di perantauan untuk menjemguk ibu bapa di kampung dengan lebih kerap lagi sebab dah tiada alasan untuk berkata tak ada masa dan cuti dah habis.

Dengar je rungutan member kaki golf sebab balik jam 5 petang peluang main golf waktu petang dah terjejas

No comments: