Thursday, May 17, 2007

Aku terimalah seadanya

Kata orang tak dapat apa yang dicinta maka cintailah apa yang kita ada. Aku belajar menerima apa yang ku hadapi dengan hati yang terbuka, aku cuba mencari yang indah-indah dan muluk di sini, aku cuba memejamkan mata dari melihat yang menyakitkan hati dan jwa, aku juga cuba memekakkan telinga dari mendengar yang mungkin menjejaskan usahaku untuk merasa bahagia di sini. Dengan keadaan yang lebih bersedia dan redha, aku dapat rasakan bahawa kini aku lebih tenang dan mudah menerima transfomasi ini. Kini aku faham bahawa kalau kita menerima apapun dengan seadanya banyak kekusutan akan terungkai dengan sendiri dan masalah semakin menjauh. Aku terimalah semuanya dengan seadanya.....

6 comments:

Masy said...

bkn senang nk terima sesuatu dgn hati terbuka. tp perlu juga bfikir macam tu utk menenangkan diri n minda.

chaiyok laaa kak noor!~ \(^o^)/

Semut Api said...

Salam..
Bawak bertenanag...tu la sape suruh pindah..u turn sini balik la.. :D

admin said...

kak noor.... per kabar.... cuma nak bgitau ita akan bercuti lama. doakan ita eh kak noor....

ontahsapo said...

mudah mudahan...

Noushy Syah said...

KAK NOOr bolehhhhhhhhh!! Setuju,if we focussed on all the good points and terima seadanya dgn redha insyaallah God will alwayz helps us..dipermudahkan segalanya..

Unknown said...

Salam perkenalan Anjunglara... betul apa yang u tuliskan tu. OD pun sejak dua menjak ni, melalui transformasi yang sama. Kalau tak ada iman, agaknya tak tahulah apa yang akan terjadi.
Semoga semua masalah terungkai. Boleh saya add sdri di blog saya?