Sunday, August 09, 2009

Nak tegur atau tidak


Semasa berbelanja di Kompleks membelibelah atau menjamu selera di restoran atau di warung tetiba anda ternampak seseorang atau beberapa orang membuang sampah merata-rata, memotong barisan semasa membayar bil, bersembang kuat macam nak rak siap dengan ketawa mengilai lagi atau memarahi anaknya dengan garang sampai budak tu menangis sakan teresak-esak atau apa saja perlakuan yang menyakitkan hati dan menyampah mata melihatnya.
Sanggupkah anda menegur? Atau terus berlalu dengan alasan tak nak campur urusan mereka biarje le takut kena penampar Jepunle pulak!

10 comments:

mamai said...

aku tak kira kalau salah aku tetap tegur dia nak terima atau tak lantaklah

ONE ZABA said...

buat tak nampak je...

Ms Diamond said...

Klu kes potong Q, sy mmg sound terus sbb ia melibatkan org lain. Tp klu kes dia gelak kuat2 n marah anak dia, apa kata kita pandang dia ramai2..

fzi said...

Itu lah yang kadang2 kita jadi serba-salah tuh... nak tegor takut dikata bz-body, tak tegor kita yang makan hati... :)

Uncle Lee said...

Hi Noorlara, I guess sometimes discretion is the better part of valour.
Like my friends used to say, "make don't know", ha ha.
Anyway, you stay easy and hold that smile, senang datang, Lee.

DaliaLiyana said...

kalau nak tegur boleh..tp biarla secara berhikmah....:)

dino said...

tak perlu tegur cuma depan dia kutip sampah tu dan masukkan dalam tong sampah dan beredar dari situ..saya pernah lakukannya..

Mak Su said...

entahlah kak..... yg penting, saya ni skrg tgh rasa malas nak berblog... ada rezeki, kita berjumpa lagi di arena blog :)

ZULKIFLI MOHAMED said...

Salam Noorlara,

"mesti kena tegur punya".

chekdenoor said...

Kalau remaja ditegur tak kena cara..takut juga kita yang jadi mangsa...seperti seorang pakcik di kedah..menegur mat rempit ....teruk juga pakcik tu kena belasah.