Tuesday, November 17, 2009

Yang dulu yang baru


Aku baru saja bertukar ke pejabat baru mulai 29 Oktober 2009 yang lalu. Setelah kurang lebih dua setengah tahun menimba pengalaman bertugas di pejabat di bawah kerajaan negeri Perak kini aku kembali bekerja di bawah naungan Persekutuan.

Setiap kali bertemu rakan taulan yang tahu akan pertukaran ini pertanyaan pertama adalah samada aku seronok bertugas di tempat baru. Masih terlalu awal dan tidak adil bagiku memberi sebarang komen. Aku hanya berdoa yang aku telah membuat pilihan yang terbaik.

Kata orang tua tua yang lama sudah diketahui sepak terajangnya sedangkan yang baru entahkan baik entahkan tidak. Apapun ke mana kita pergi dengan siapapun kita bergaul, kita yang mesti pandai membawa diri, kita yang mesti sesuaikan diri dengan masyarakat dan persekitaran bukan memaksa orang lain mengikut rentak tari kita yang entah entah sememangnya sumbang.

Semua pengalaman pahit manis di tempat lama akan aku simpan dalam lipatan sejarah, menjadi kenangan seumur hidup, akan ku buka tatkala hati di gamit rindu. Kalau ada yang pernah menyakiti hatiku telah ku maafkan, begitu juga harapanku. Namun ikatan persahabatan yang telah terjalin akan terus dibajai agar terus subur mekar. Macam senikata sebuah lagu , kasih yang dulu simpan dalam mimpi kasih yang baru simpan di hati

7 comments:

mamai said...

selamat berkerja di tempat baru...bila ada masa kita akn ketemu hahaaha

INTAN RH said...

Sy dah hampir 16 thn keje di bwh persekutuan.. :). slmt bertugas di tmpt baru

fzi said...

Salam noor...
takpe...tukar2 angin noor...moga serasi di tempat baru InsyaAllah... :)

de_kerinchi said...

Selamat bekerja ditempat baru....kata orang kalau tempat baru tu selesa ia akan mempengaruhi mood untuk kita bekerja..semangat dia lain macam..
Apapun sekali lagi saya ucapkan selamat menerima imbuhan Rm500.00...ops ....heheheh

Shifu67 said...

selamat bertugas di tempat baru

Mak Su said...

good luck di tempat baru :)

Masy said...

slmt btugas kak noor :)