Friday, March 19, 2010

Sedapnya...


Semalam kami bersepakat untuk membawa lauk pauk dari rumah dan makan di pejabat. Hari ini masing-masing membawa serba sedikit juadah masakan air tangan sendiri untuk dikongsi rasa. Macam-macam ada, kari telur, udang masak cili, acar buah, ayam goreng kunyit, ikan masin, air asam, rendang daging, ulam raja dan sandwich.

Lawaknya perancangan asal untuk menikmati makanan tengahari jam 11.00 pagi terpaksa dipercepat kerana bau harum tanakan nasi berdaun pandan pantas membuat kami kelaparan. Menjamu selera dengan makanan yang terjamin bersih dan sedapnya......alangkah nikmat. Petang jam 3.00 kami menikmatinya untuk kali kedua. Memang halal dan berbaloi!

9 comments:

ONE ZABA said...

buat la tiap hari gitu..lepas tu timbang tengok.

Mak Su said...

syoknya, jangan haraplah dapat buat kat sini, huhuhuu, kerja kerja kerja

zedmagel said...

Salam Noorlara,

Wah nampak memang sedap le. Tapi lebih sedap kalaun makan, dah tu makan ramai -ramai dan berebut-rebut pasti ada yang tak dapat merasa semua sebab sekelip amata dah abis...

Tapi macam saya bertugas di ladang, makan bontrot yang puan suri sediakan bersendirian...huhuhuhu...sedihnya

cemomoi said...

40 jiran sekeliling yang bau makanan ni tak jemput sekali kee, ni pon masih ada bau-bau kentut ni

imanshah said...

Salam, wah pot luck ya..kami kat skolah selalu jugak pot luck

mamawana said...

sedapnyer...lain kali nak join leh...?

de_kerinchi said...

salam noorlara...heheheh sedap hingga menjilat jari....saya baru kembali dari berhibernasi

diksi said...

Salam Noorlara,

"kami di tempat kerja pun ada buat seperti ini, paling akhir 3 minggu sudah - memang best".

semut api said...

teringat masa kita di tempat lama dulu...
selalu buat makan berjemaah...

:)