Wednesday, November 12, 2008

Ngomel

Semalam dalam perjalanan balik ke rumah hujan turun dengan lebat. nampaknya sepanjang tahun ini di Ipoh sesekali saja hari bebas dari limpahan air dari langit tu. Memang betul cuaca dunia dah mula tergelincir dari landasan kelazimannya, cuaca sukar diramalkan. Mudah-mudahan esok petang hari cerah dan dapat aku beriadhah.


Petang ini resah hatiku tatkala mengintai dari jendela bilik, hujan sedang turun dengan ramahnya. tiada pilihan lainlah terpaksalah lepas pejabat ni aku terus balik rumah. Apapun syukur Alhamdulillah, sekurang-kurangnya aku tak perlu nak siram pokok-pokok bunga tu dan bumipun menjadi bersih serta tumbuh-tumbuhan segar menghijau. Aku masih terus berdoa agar esok petang sinaran mentari menantiku!



Yang paling aku hangin ialah bila ade yang mengajakku untuk makan secara buffet sebabnya walaupun aku ni jenis yg amat mengambil berat tentang pemakananku tapi aku tak kuat melawan nafsu tekak ni bila melihat makanan yang lazat menggoda menggamit-gamit depan mata. Kiranya sejenis penyakit jugak ni...

4 comments:

Masy said...

fulamak!! still ada open house lg ke? hihihihihi

noorlara said...

masy,
jgn nak ngengade ni dah bulan Zulkaedah, open house kemende. Tunggu rayer haji yeee kita makan daging korban, daging lembu fresh fresh

chekdenoor said...

noorlara...ipoh kat mana.....

rumah mak chekdee kat kg rapat jaya tambahan.......

Makan...hmmm....itulah masalah besar chekdee.....bersenam malas....macam-macam ubat diet chekdee telan....hmmmmmmmm

ONE ZABA said...

kalau nak merasa hujan sokmo..dtg la atas gunung ni.. perut pun lapar sokmo..sejukkkkkkkkkkk