Wednesday, November 05, 2008

Perjalanan ke pejabat


Seawal jam 7.00 pagi aku mesti meninggalkan rumah untuk ke pajabat bagi mengelakkan kesesakan di jalanraya. Walaupun masih belum seteruk Kuala Lumpur, berbanding 10 tahun lalu, lalulintas di Ipoh ini telah mula memeningkan kepala.


Projek perumahan yang tumbuh merata-rata sekitar Ipoh menjadi antara sebab utama kenderaan bertambah. Bertambahnya lampu isyarat dan susur keluar turut mencuri masa.

Nampaknya dua tiga tahun akan datang sudah tentu aku terpaksa berada di jalanraya lebih awal dari sekarang. kalaulah aku ada kepak....

8 comments:

PENDEKAR said...

he he he, benyak kali juga aku terfikir 'kalaulah ade kepak'......tapi biler time musim hujan nie....'nasib aku takde kepak'.....he he he

Al-BIMA SAKTI said...

salam,

kemakmuran itu perjuangan;

berjuang kejar masa
berjuang bersesak di jalan raya
berjuang tambahkan belanja
berjuang mencari harta
untuk tampung hayat usia...

azlin hashim said...

kalau tak der kepak tp ada kipas cam doreamon tu pun jd lah ek..

sy g kejer tak pernah jammed, bile lah nak jammed ek.. huhu

noorlara said...

lin,
ni mesti peminat doreamon no wahid kan kan kan

mrblind said...

nak kepak..pi order ayam kfc..hehehe.

noorlara said...

mrblind,
hahahhabuat lawak ayam lak dia

Masy said...

sedapnye kepak ehehehehh kepak ayamlah bukan kepak burung puyuh

ONE ZABA said...

mujur kereta saya tak masuk dlm gamba