Saturday, February 21, 2009

Sepetang di Ulu Kenas, Kuala Kangsar

Sabtu lepas 21 Februari aku dan teman-teman sepejabat meluangkan masa bersantai di tapak perkelahan terkenal Ulu Kenas di Manong dalam daerah Kuala Kangsar yang jauhnya kurang lebih 60 kilometer dari bandaraya Ipoh. Cuaca yang panas menambah keindahan persekitaran. Air sungai mengalir jernih dengan irama alam mendamaikan dikelilingi flora dan fauna yang melengkapkan sebuah landskap rimba yang mempesonakan.

Lorong masuk ke tapak perkelahan


jemputlah ke sini pada hujung minggu

sempat bergambar sebelum sarapan pagi




habiske makan berdua tu

amboi makan sampai tak nampak orang

pasangan suamisteri dan nak teruna mereka yang memang pakar dalam hal panggang memanggang



nampak gaye kite kena abiskan juga panggang ikan-ikan ni, nampak tak bang dua orang mandor pompuan tengah dok perati tu


Taukeh ayam panggang yang pakai baju hijau tu



Banyaknye makanan, sat gi makan second round lak


jemput makan sama, sedap ni tapi ambil kat meja tu, yang ni kami punya


Dah penat memanggang tadi, nak makan le pulak



kalau hari-hari dapat makan kat tepi sungai ni tentu best kan!


berendam dalam air sungai yang sejuk dan jernih memang mengasyikkan


apa tengok-tengok, bayar dulu baru boleh lalu


mak ooi ramainye orang, mana datang kita tak ajakpun!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX















Datang jangan tak datang, menikmati keindahan khazanah alam warisan generasi. Ingat!!!!

6 comments:

Mak Su said...

weehuuuu, seronotnya bersukaria di air yang jernih :)

Uncle Lee said...

Hi Noorlara, wow! I love the photos here. Kuala Kangsar? Last time I was there, the town wayyyyy back in 1984.

Love the picnic food, looks delicious. And so nice to see semua hijau as outside our place semua puteh with snow and ice. Right now its -17'c!

Thats a beautiful picnic spot.
Have fun and keep well, Lee.

ONE ZABA said...

nanti kami pulak ke sana...tunggu hujan berlalu dulu.

chekdenoor said...

heheh... chekdee nak memanjangkan tag dari kak pah......

chekdee tag lara ya.....

instructions:
Go to your photos folder in your computer
Go to the 6th folder of your photo
Go to the 6th picture in that folder
Put the picture on your blog
and write a description of it
Invite 6 friends to join thee challenge
link them in your blog and let them know they have been challenged

Semut Api said...

salam...

aku blom pernah sampai...macam best je...

AL-BIMA SAKTI said...

amboiii... seronoknyer...

'hargailah alam semula jadi kita dengan mengunjunginya selalu...'