Friday, September 16, 2005

Pohon kasih sayang


Semenjak balik dari menghadiri Kursus Perancangan dan Rekabentuk Senitaman bulan sudah, aku sedari rupanya bukan mudah untuk mendapatkan sepohon pokok yang sihat dan berbunga / berbuah lebat, selain dari persediaan yang cukup diperingkat awal penanaman hinggalah kepada penyelenggaraan yang berkala dan sistematik , membaja, merumput, meracun perlu dititikberatkan bukan sekadar menyiram air sesaja.

Bila direnungkan kembali ia tidak ubahnya perhubungan dua insan, ikatan dua hati yang dimateri lewat pernikahan tidak terhenti pada saat itu sahaja. Kedua pihak mesti saling berusaha untuk memperkukuhkan hubungan, berusaha membina benting yang kebal agar dugaan apapun yang melanda bisa ditepis, membuang jauh-jauh prasangka dan sentiasa mengelakkan diri dari terperangkap oleh pesona dan gamitan cinta kedua. Kebahagiaan itu tidak datang bergolek, ia mesti dicari dan dipupuk saban ketika. Jangan menuntut sesuatu yang terbaik darinya kalau kita tidak pernah memberi apa-apa.

Mungkin dia boleh mendapat yang lebih cantik, tampan, berkedudukan dan muda dari kita, tapi pastikanlah bahawa dia tidak mungkin menemui seorang lagi yang sehebat kita dalam mendampingi dia menjalani khidupan. Kita mungkin bukan yang terbaik tapi berusahalah menjadi yang terbaik.

Minggu depan Isnin hingga Sabtu aku di MARDI, Serdang mengikuti kursus Pengurusan Landskap dan Simenfero Lanjutan, so kenkawang buatlah blog ni macam blog sendiri ye jangan segan-segan. Jumpa lagi

No comments: