Monday, May 18, 2009

Chamistry


Pernahkah kita bertemu seseorang buat pertama kali tapi sebaik mula berbual kita terus mesra dan terasa macam dah bertahun kenal. Al musykillah bila kita dah bertahun- tahun kenal seseorang tapi masih susah nak mesra macam ada sesuatu yang menghalang, nampak ketidaktelusan dan kepalsuan. Kata orang sekarang ia ada kaitan dengan "Chamistry" atau takde keserasian cakap orang dedulu. Puncanya dia atau kita?
Apapun alangkah baiknya kalau semua kita sentiasa berusaha menjadi sahabat yang menyenangkan kepada semua.

9 comments:

ONE ZABA said...

pertama kali jumpa kengkawan blog...terus mesra. macam dah lama kenal.

a.b geldofg said...

masa akan mnentukan

naz ilyn said...

salam...
kat luar sy ni kurang mesra alam bukan sombong tapi sy ni pemalu dan pendiam tapi kalau dah biasa mmg mulut sy macam bertih jagung tak tahu diam...

fzi said...

Salam Noor...
Memang hakikatnya begitulah, kadang kawan yang kita rasa baik dengan kita, rasa tak serasi pula. Sebaliknya kawan yang baru/jarang2 jumpa pulak yang menyenangkan... ada chamistry la tu... :)

Uncle Lee said...

Sambal belachan terung asam,
Tambah pedas cili padi,
Budaya lama mengikut resam,
Resam bangsa tinggi berbudi.

Best regards, Lee.

Mak Su said...

wah... kimia menguasai ;)

mmg, adakalanya cepat mesra ngan orang, adakalanya mcm rasa tak leh ngam.

de_kerinchi said...

salam noorlara,

Kemesraan itu subjektif...kadang-kadang ia datang tanpa jangka...tahu-tahu mesra jer....ada ketika tak berapa nak mesra....berat jer hati...

Kadang-kadang kemesraan dibina dalam masa sesaat, tetapi selaunya memakan masa yang lama...

Tetapi kalau kemesraan yang dibuat-buat tulah yang paling ditakuti...;-)

AL-BIMA SAKTI said...

salam,

ada kalanya kita bertemu seseorang, bila tengok mukanya pertama kali, kita dah dapat rasa dia ni sesuai atau tidak dengan kita. dia boleh buat kawan ke tidak. dia booleh percaya ke tidak. itu kelebihan naluri yg mungkin ada kaitan dengan chamistry atau mistri... (?)

zedmagel said...

Norrlara,

Saya bukan pernah.....tetapi selalu, cuma yang kenal macam dah bertahun bukan orang saya kenal tu, tetapi saya.

Kata mereka walaupun baru kenal dengan saya, mereka kata macam dah bertahun kenal saya.