Tuesday, May 24, 2011

Nasi oh nasi

Jemput-jemput adik ,abang, kakak kita menjamu mata dengan hidangan nasi ni...

Ada Nasi Arab dengan daging kambing panggang boleh makan satu kampung



nak cuba Nasi Ulam yang enak tak terkira



Atau nasi beriani kita makan dengan Kurma Ayam



takpun Nasi Kerabu yang bahannya macam-macam ada



atau nak makan berdua je Nasi Arab lauk ayam yumyumyum
hamboi hamboi sedapppppnya kalau ada duit sebut aja di mana dan berapa harga bila-bila masa....


Kesihan kepada mereka yang tak punya jangankan nak bertukar menu malah kekadang lansung tiada apa yang nak dimakan. Ya Allah syukur Alahamdulillah atas segala nikmat yang Engkau berikan...aku bertaubat kepadamu!

7 comments:

mamai said...

dapat makan nasi putih ngan sardin pun dah best...alhamdulillah

cemomoi said...

lapo la pulok dibuatnya

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Saya pernah cuba tak makan nasi, alhamdulillah dapat bertahan sampai setahun...

noorlara said...

mamai
ye sekurang-kurangnya ade le jugak sardin dan itu pilihan anda bukan sebab takde makanan lain.

cemomoi
meh sini akak belaje hehehe

Abd razak
Amalan tak amik nasi baik untuk mereka yg hendak berdiet sebab akan menguruangkan pengambilan lauk pauh yg kaye dengan lemak dan kolestrol serta berkalori tinggi tapi anda masih banyak pilihan untuk makanan lain kan!

Uncle Lee said...

Hi Noorlara, wow! I love all that food.
I have always loved Malay food....one reason I chase after Malay girls before, ha ha.

Then I bribe the makcik with goreng pisang ke big tin of Danish cookies, Pakcik pipe tobacco....
I dapat, "Lee, mari datang makan esok".
And my, "boleh makcik. Ada sambal belachan"?

But ada juga backfire macham kereta plug rosak....
I get the "Lee, bila la nak kawain Jamila"?
Ha ha ha.....
Have a nice day, Noorlara....
Really nice you remembered me.
Keep a song in your heart and have a nice day.
Lee.

noorlara said...

U.Lee,
tq for ur time in my blog. have a pleasant weekend.

d' azali said...

idea untuk terjun & berenang2 dlm gambar paling atas datang secara spontan.. ;)